Víno snižuje vysoký krevní tlak, zejména červené

Tradice popíjení vína sahá až do dávného starověku, historici se shodují, že výroba vína se začala psát zhruba někdy kolem roku 8000 př. n. l. Byla by ale chyba se domnívat, že víno tehdy chutnalo stejně jako dnes. Zásadní roli tento nápoj sehrál ve středověké Evropě, a to díky působení římskokatolické církve. Křesťané věří, že chléb a víno mají po proměně podstatu těla a krve Kristovy. Od pradávna se traduje, že sklenka vína denně prospívá našemu zdraví. Jaké jsou tedy jeho benefity, jaký druh vína je zdravější a má jeho konzumace i nějaké stinné stránky? To vše se dozvíte právě teď!

Antioxidanty a zase antioxidanty

Existuje spousta potravin a nápojů bohatých na antioxidanty a víno je jedním z nich. Antioxidanty neutralizují volné radikály v těle a tím chrání naše zdraví. Bobule hroznového vína obsahují velké množství polyfenolů, které ochraňují buněčné membrány a pomáhají tlumit zánětlivé procesy v těle. Červené hrozny jsou na polyfenoly bohatší než hrozny bílé, proto je konzumace červeného vína v tomto ohledu zdraví prospěšnější.

Červená vede

Jedním z nejsilnějších přírodních antioxidantů, známých pro své protizánětlivé účinky, je resveratrol spadající do skupiny již zmíněných polyfeonlů. Červené víno je na obsah této konkrétní látky o něco bohatší. Uvádí se, že obsah resveratrolu v červeném víně je až desetkrát vyšší než ve víně bílem! Pokud ale chcete udělat něco pro své zdraví a přitom se vyhnout alkoholu, zkuste 100% šťávu z červených hroznů!

Srdce

Vysoká koncentrace polyfenolů v červeném víně má blahodárný vliv na zdraví našeho srdce, snižuje vysoký krevní tlak a tím i riziko infarktu myokardureguluje vysokou hladinu cholesterolu a zabraňuje metabolickým onemocněním. Mějme však na paměti, že víno není všelék! Sklenka vína čas od času jistě neuškodí, může být našemu zdraví dokonce prospěšná, a to i tomu psychickému! Nicméně nadměrná konzumace alkoholu s sebou přináší nemalou řádku negativních vlivů. Pravidelná konzumace alkoholu dráždí střevní sliznici, zatěžuje játra a snižuje imunitu, čímž podporuje rozvoj chronických onemocnění, jakými jsou např. obezita nebo deprese.

Pijte s mírou! A jaké je tedy to ideální množství? I na tuhle otázku známe odpověď. Vědci nedávno zjistili, jaký je limit denní konzumace vína bez toho, aniž by se začaly projevovat jeho negativní účinky. Světe div se, každé pohlaví má tuto hranici stanovenou trochu jinak. Muži mohou vypít dvakrát více vína než ženy a stále budou těžit z jeho zdraví prospěšných látek. Dámy by se měly držet jedné skleničky denně (150 ml), muži si pak mohou dopřát skleničky dvě (300 ml). Přesto však dejte především na svůj instinkt a momentální zdravotní stav, nikdo jiný nezná vaše tělo lépe než vy.

Autor: Jitka J, Foto: Freepik.com

Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6165230/



Sdílejte tento článek:
sharethis
Tento článek byl publikován: